marți, 23 august 2016

Harry și dinozaurii se bălăcesc



Harry și dinozaurii se bălăcesc
de Ian Whybrow

Lui Harry și dinozaurilor le plăcea tare mult la piscina din Parcul Acvatic. Era foarte DISTRACTIV să sară peste valuri cu Sam!
Dar deodată veni un val mare și îi dădu pe toți peste cap! Asta le strică distracția. Nu era deloc un sentiment plăcut. Apa le intrase în ochi și îi făcea să tușească.
- Raaah! Zise Anchizaurul. Are un gust oribil, Harry!
- Raaah! Zise Triceratops. La noi în cada de acasă parcă e mult mai bine!
- Repede, spuse Scelidozaurul. Să o întindem de-aici!
Așa că Harry și dinozaurii fugiră la Buni.
- De ce nu intați în piscina aceasta, de aici? Spuse ea, dar ei nu voiau în ruptul capului.
- Raah! Acum nouă nu ne mai place apa, zise Tiranozaurul.
- Ce păcat că valurile v-au stricat distracția, spuse Buni. Să vedem dacă ceva rece v-a mai descreți frunțile.
Așa că le cumpără suc și înghețată din aceea lipicioasă. Ahh! Asta îi făcu să se simtă mai bine!
- Acum sunteți gata să mergeți din nou să înotați, Harry? Întrebă Buni.
Harry nu era prea sigur.
- Dinozaurilor mei nu le lace să se ude, spuse el. Dar poate vor intra în apă dacă vii și tu, Buni.
Buni păru îngrijrată.
- Îmi pare tare rău, zise ea. Dar nu am mai înotat de mulți ani. Mă tem că o să mă duc la fund ca un pietroi!
Sam spuse că era o prostie să bată drumul până acolo, iar apoi să îi fie prea frică să intre în apă.
Iată de ce Buni îi turnă o găleată de apă în cap.
- Ia vezi-ți de treaba ta, domnișoară Știe-Tot! Strigă ea.
Harry plecă de acolo cu Buni pentru ca ea să se liniștească.
- Nu ai voie să le torni oamenilor apă în cap, Buni! Îi spuse el.
Buni răspunse că băiatul avea dreptate și că îi era rușine de ceea ce făcuse. Așa că Harry și dinozaurii o duseră să vadă cum se dau copiii pe topoganul cu apă.
Lui Buni i se păru că era ceva ex-tra-or-di-nar!
- De ce nu încerci și tu, Harr? Zise ea. S-ar da Sam cu tine, sunt sigură de asta.
Părea într-adevăr foarte distractiv, dar Harry și dinozaurii încă nu se simțeau suficient de curajoși.
- Raah! Zise Apatozaurul. Noi nu vrem să mergem cu Sam!
- Vrem să mergem numai dacă vii cu noi, Buni, spuse Harry.
- Of, e atât de înalt... zise Buni. Dar cred că nu o să pățim nimic dacă rămânem împreună!
Buni îl prinse pe Harry de mână și se grăbiră la magazin. Buni alese un costum de baie galben aprins pentru ea și niște ochelari de înot pentru Harry.
- Uite, pune-ți ăștia la ochi, spuse Buni, iar eu o să-mi cumpăr niște pernuțe cu aer de prins pe mâini.
- Să mergem! Spuseră dinoazaurii. Dacă Buni poate s-o facă și noi suntem în stare.
Se urcară până în vârf și li se făcu numai puțin frică.
Ce surpriză pentru Sam!
Buni, Harry și dinozaurii o împroașcară cu apă din cap până-n picioare!
- Ce tumbă spectaculoasă! Râse Sam. Și eu, care credeam că vă este frică de apă!
- Aveam doar emoții, atâta tot, spuse Buni. Dar Harry mi-a venit în ajutor.
- Și dinozaurii mei! Zise Harry. Și ei au fost de ajutor.
- Raaah! Spuse Pterodactilul. Sunt un bombardier în picaj!
- Ne plac valurile mari acum, zise Sceleidozauru. Ia uite, putem să le mușcăm!
- Cum arăt? Râse Buni. Mă scufund ca un pietroi?
- Nu. Cu siguranță, înoți! Spuseră Harry și dinozaurii. Arăți ex-tra-or-din-nar!

SFÂRȘITOZAUR

Harry și dinozaurii se bălăcesc,
Editura RAO, București – 2008.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu