duminică, 29 noiembrie 2015

Vulturul, cioara şi ciobanul



Vulturul, cioara şi ciobanul
de Lev Tolstoi

O turmă de oi păştea pe păşune. Pe neaşteptate, apăru un vultur, se prăvăli din înaltul cerului, înşfăcă în gheare un miel şi îl duse cu dânsul. O cioară văzu întreaga întâmplare şi i se făcu şi ei de o bucâţică de carne proaspătă. Îşi spuse:
“Nu-i mare scofală. Am să încerc şi eu, ba am să fac treabă mai bună. Vulturul e un prostănac, a luat un mieluţ pirpiriu, pe când eu am să iau berbecul acela gras, de colo.”
Zicând asta, cioara îşi înfipse ghearele în lâna miţoasă a berbecului şi dădu să-l ridice, dar geaba strădanie. Nu mai ştia nici cum să-şi scoată ghearele din lână. Veni ciobanul, i le smulse el din lână, suci gâtul ciorii şi o azvârli cât colo.

Povestiri pentru copii,
Editura Tribuna, Craiova - 1992.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu