joi, 2 iulie 2015

Câinele și cățelul

Câinele și cățelul
de Grigore Alexandrescu

― „Cât îmi sunt de urâte unele dobitoace,
Cum lupii, urșii, lei și alte câteva,
Care cred despre sine că prețuesc ceva!
De se trag din neam mare,
Asta e o-ntâmplare:
Și eu poate sunt nobil, dar s-o arăt nu-mi place.
Oamenii spun adese că-n civilizate
Este egalitate.
Toate iau schimbare și lumea se cioplește,
Numai pe noi mândria nu ne mai părăsește.
Cât pentru mine unul, fieștecine știe,
C-o am de bucurie
Când toată lighioana, măcar și cea mai proastă,
Câine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastră.”
Așa vorbea deunăzi cu un bou oarecare,
Samson, dulăul de curte, ce lătra foarte tare.
Cățelul Samurache, ce ședea la o parte
Ca simplu privitor,
Auzind vorba lor,
Și că nu au mândrie, nici capriții deșarte,
S-apropie îndată
Să-și arate iubirea ce are pentru ei:
― „Gândirea voastră,” zise, „îmi pare minunată,
Și sentimentul îl cinstesc, frații mei.”
― „ Noi, frații tăi? Răspunse Samson plin de mânie,
Noi frații tăi, potaie?
O să-ți dau o bătaie
Care s-o pomenești.
Cunoști tu cine suntem și ți se cade ție,
Lichea nerușinată, astfel să ne vorbești?”
― „Dar ziceați...” ― „Și ce-ți pasă? Te-ntrebeu ce ziceam?
Adevărat, vorbeam
Că nu iubesc mândria și că urăsc pe lei,
Că voi egaliate, dar nu pentru căței.”
 
Aceasta între noi adese o vedem
Și numai cu cei mare egalitate vrem.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu