luni, 4 mai 2015

Lupul și iedul

Lupul şi iedul
de Lev Tolstoi

            Lupul văzu un ied care se adăpa pe malul râului.
            I se făcu poftă de carne de ied şi prinse a se lega de acesta.
            — Tu, îi spuse, îmi tulburi apa şi din pricina asta n-am cum să-mi potolesc setea.
            Iedul răspunse:
            — Cum pot eu, lupule, să-ţi tulbur apa? Nu vezi că mă adăp mai la vale de tine, şi apoi, abia ating apa cu vârful buzelor.
            Lupul îi spuse:
            — Te mai poftesc să-mi răspunzi, de ce vara trecută ai aruncat vorbe de ocară părintelui meu?
            Iedul răspunse:
            — Vara trecută, lupule, nici nu mă născusem încă pe lume.
            Lupul se supără şi spuse:
            — Cu tine nu poţi avea ultimul cuvânt! Ei bine, atunci am să te mănânc fiindcă mi-e foame!
 
Povestiri pentru copii,
Editura Tribuna, Craiova - 1992.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu